Novembri kokkuvõte
November on eestlastele tuntud kui hingekuu või kosjakuu. Meile siin Hooandjas aga kuuna, kui me alustame igakuiste kokkuvõtete tegemist blogis. Miks me seda teeme? Eks ikka selleks, et näidata teile, kui lahe platvorm meil on :) Teine põhjus on egoistlikum: tahame ise ka saada ülevaadet sellest, millised kampaaniad on edukad ja kuidas see neil õnnestub.
Külmakuus sai toetatud 14 kampaaniat. See pole meie parim kuu, aga siiski tubli saavutus kui arvestada seda, et paljud autorid on sihtinud oma kampaaniad detsembrisse, kui inimesed on traditsiooniliselt veidi heldemad ;) Teemade järgi jagunesid kampaaniad nii: 3 muusika, 3 trükis, 3 kodanikualgatus, 1 sport, 1 mäng, 1, kunst, 1 keskkond ja 1 sündmus. Kokku koguti novembris Hooandja abil 61 543 eurot.
Suurima summa sai kokku "Vabamu näitus "Miks Eesti? 30 aastaga ENSVst e-Eestiks"". Kogunes lausa 11 325 eurot! Ütle veel, et muuseumid on igavad ja need ei huvita kedagi. See summa ei tulnud kergelt - muuseum tegi kõvasti müügitööd ja õnneks jagasid kampaaniat sotsiaalmeedias ka mitmed tuntud inimesed. Tubli töö, Vabamu!
Suurim arv toetajaid - 218 toetajat - tuli "Kõmsi Külaseltsi kogukonna keskuse" kampaaniale. See on suurepärane näide sellest, et kui kampaania autor suudab mobiliseerida oma kogukonna, siis tuleb ideega kaasa suur hulk inimesi ja kui igaüks toetab kasvõi veidi, siis kokku saabki korralik summa. Koguti 7800 eurot ja sellega ületati I seatud eesmärk. Antud rahaga saab teha osalise majaseinte soojustuse ja katmise.
Kuu tegijaks nimetame aga hoopis 11-aastase Loore, kelle kampaania "Lapsepõlve kokaraamat "2 mangot ja 5 uba"" kogus 1930 eurot ja tegi võimalikuks Loore perekonna retseptide kokaraamatu väljaandmise. Loorest oli lugu Ringvaate saates ja kindlasti aitas see kaasa kampaania õnnestumisele - peale saadet tuli mitukümmet toetajat ja summa sai ilusasti täis.
Tahaks ära märkida ka "Põlise leppe kivide aluse maapõue uurimine georadariga" kampaania - selle autorid seadsid tagasihoidliku I eesmärgi, 500 eurot. Hea näide sellest, et Hooandjas on kindlasti ruumi ka väikestele kampaaniatele (muidugi juhul, kui nende vahenditega on võimalik realiseerida projekt) - antud juhul toetas 44 inimest, enamasti 5-20 euroga ning koguti üle 1100 euro.
Huvitav oli ka Evelin Samuel-Randvere kampaania. Evelin on eestlastele tuntud lauljana (Evelin, palju õnne, et pääsesid edasi Eesti Laulus veerandfinaalis!), kuid Hooandjas kogus ta raha "Keraamika- ja kunstistuudio sisustuse" jaoks. See on järjekordne kampaania Hooandjas, kus isik kogub raha mitte oma põhitegevuse jaoks, vaid selleks, et viia ellu oma unistused ja toetada neid tegevusi, mis pakuvad tõelist rõõmu nii kampaania autorile kui ka teistele inimestele.