;

Praktiline käsiraamat lasteaiaõpetajateleПользователь  Kerli Stein проект в категории Печать

Hea hooandja!

Mina olen Kristi, töötan lasteaiaõpetajana.
 


 

Ja mina olen Kerli, töötan sotsiaalpedagoogina õppenõustamissüsteemis.
 


 

Soovime Sulle tutvustada raamatut "Õpetajalt õpetajale: väljakutsed lasteaia igapäevaelus ja praktilised soovitused nende lahendamiseks". Kuna oma igapäevatöös oleme pidanud keerulisi olukordi lahendama ja olnud toeks õpetajatele läbi koolituste ja nõustamiste, siis tekkis idee oma kogemusi jagada raamatu vormis.

Et raamatu sisu võimalikult palju kasu tooks, siis küsisime 2023.a kevadel lasteaiaõpetajatelt üle Eesti situatsioone ja olukordi, mille lahendamisel nad vajaksid tuge. Kokku saadeti meile 79 keerulise olukorra kirjeldused. Raamatus kirjeldame iga olukorra puhul lapse võimalikke vajadusi, miks ta nii käitub. Samuti oleme välja toonud lapse arengu toetamiseks konkreetsed eesmärgid ning lõpuosas praktilised soovitused, näiteks mängud ja õppetegevuste ideed, mis aitavad täita eesmärkide saavutamist. Kirsiks pakume nelja edulugu, milles õpetajad kirjeldavad lastega ette tulnud raskusi ning kuidas lõpuks olukorrad lahenesid või muutusid paremaks.
 

Toome välja ühe näite raamatust.

OLUKORD: 3–4-aastaste rühmas on laps, kes ei taha õppetegevustes osaleda. Hommikuringis teistega koos ei istu ja jalutab ringi. Võtab mänguasju, naljatleb niisama ja ergutab ka teisi tegevusest lahkuma. Mitmed tegevused on päeva jooksul seetõttu häiritud ja ühelt tegevuselt teisele üleminek võtab palju aega, sest pidevalt on vaja lapsi korrale kutsuda.

Mis on sellises olukorras lapse vajadus(ed)?

Oluline on sellele olukorrale läheneda kannatlikkuse ja empaatiaga, kuna väikesed lapsed alles arendavad oma sotsiaalseid ja emotsionaalseid oskusi. Lapsed, kes näiteks varem pole lasteaias... (edasi saad lugeda raamatust).

Arendamist vajavad oskused ja eesmärgid:
1. Laps järgib lihtsamaid igapäevaseid (käitumis)reegleid.
2. Laps omandab uusi teadmisi praktiliste olukordade... (edasi saad lugeda raamatust).

Praktilised soovitused:
1. Lisage rühmas õppeseinale või mujale sobivasse kohta päevakava, mille iga konkreetne osa on eraldi...(edasi saad lugeda raamatust).

 

Valminud raamatuga palusime tutvuda ekspertidel, kelleks olid lasteaiaõpetajad, õppealajuhatajad ja TLÜ valdkonna õppejõud. Palusime neilt tagasisidet ja siinkohal toome välja mõned mõtted.

Näiteks üks ekspert ütles nii, et raamat annab hea ülevaate just sellest aspektist, et probleemsel lapsel on omandamata oskused ehk suunab pilgu sinna, milliseid oskuseid me saaksime lapse arengus toetada. Teine sõnas, et soovitaks kindlasti raamatut kolleegile, sest olenemata olukorrast või ettetulevast probleemist leiab raamatust selgituse ning lihtsad praktilised soovitused.

RAAMATU ILMUMISE ETAPID VASTAVALT KOGUTUD SUMMADELE:

  1. etapp - kui kogume 2500€ saame raamatu trükki saata
  2. etapp - kui kogume 3000€, siis katame nii trüki- kui ka postikulud
  3. etapp - kui kogume 3500€, lisaks eelnevatele sammudele saame koostada raamatu teemadest tutvustavad e-koolitused
  4. etapp - kui kogume 5000€, siis lisandub kodulehe tegemine ja e-formaadis raamatu loomine

Loodame, et kui kasvõi ühe juhtumi lugemisest on Sul, hea hooandja, abi ja innustust enda rühmas käivat väljakutseid esitavat last toetada, siis on selle raamatu eesmärk täidetud. Lapse käitumise toetamiseks peame enne enda mõtteid ja käitumist muutma, siis saab sellest abi ka laps. Kui see teema Sind kõnetab, siis palun tule meile appi ja aita meil see raamat välja anda, et lasteaiaõpetajad üle Eesti saaksid olla toeks nii endale, lastele kui ka vanematele.

Kui meie projekt saab hooandjate toel rahastuse, siis raamatu planeerime trükki saata 2024.a juunikuu jooksul. Raamatute kättetoimetamine ja auhindade lunastamine toimub kokkuleppel autoritega perioodil juuni kuni august 2024.

  • 55 поддержавших
  • 2600€собрано от запланированных 3000€

Успешный проект

Проект был поддержан 30.May.2024