;

Kajakasaare mängПользователь  MTÜ Aves Maris проект в категории Игра

Tere tulemast Kajakasaare mängu kampaania lehele! Siin on sul võimalik toetada kahte merelindude elul põhinevat põnevat projekti ja boonusena anda ka panus merelindude uurimisse!

  1. Kajakasaare mäng on lauamäng, kus mängija saab kehastuda kalakajakaks ning valida parim strateegia, et jõuda ülima eesmärgini: haududa välja täiskurn ehk kolm tibu. Samal ajal tuleb tegeleda ka kaasmängijate takistamisega. Võiduks tuleb lisaks heale strateegiale loota ka heale õnnele.


 

  1. Koomiksiraamat "Ma mäletan: kajakatibu kodusaare lugu" (autorid Mark Antonius Puhkan, Jeffrey Carbillet ja Tuul Sepp) on lauamängu sõsarprojekt, mille väljaandmist toetab ka Eesti Teadusagentuur. See on põnev lugu linnupoja esimesest elukevadest, tema avastustest ja seiklustest, ning pesitsuskoloonias valitsevatest rõõmudest ja ohtudest.


 

Kes me oleme? Projekti veavad Tartu Ülikooli teadlased, kes ise uurivad merelinde: Tuul Sepp ja Jeffrey Carbillet. Meie "ihukunstnikuks" on Mark Antonius Puhkan, suurepärase loodustunnetusega noor kunstnik, kelle käe all meie ideed muunduvad vaimustavaks kunstiks. Oma "hullude ideede" elluviimiseks oleme asutanud MTÜ Aves Maris, mis toetab merelinnuteadust ja loodusteadlikkuse tõstmist. Kui meie projektid peaksid osutuma kasumlikuks, suuname MTÜ kaudu raha merelindude uurimisse.

Jeffrey mõtles mängu välja ja juhtis arendustööd. Tuul osales arendustöös ja vedas mängu päriseks saamise korraldustööd. M.A. Puhkan joonistas mängu.
 

Tehnilise poolega aitab lauamängutootja OÜ Loovhoog. Tänu Loovhoole on meil olemas mängu esimene ainueksemplar, prototüüp, mida näete videos ja fotodel.

Kas see on ka hea mäng? Kinnitame, et on! Koos oma töörühma liikmetega oleme mängu arendanud ligi 2 aastat. Mäng peegeldab võimalikult täpselt looduses toimuvat. Nende aastate jooksul oleme oma töörühmaga iga esmaspäev lõunapausi ajal mängu mänginud, kohendanud, parandanud. Ka meie lauamängu-entusiastidest sõbrad on kaasa löönud ning oma ettepanekuid esitanud. Tunneme, et mäng on nüüd päriselt lõplikult valmis ja läbi proovitud!
 

Kajakasaare mängu varasema prototüüpi testimine TÜ Evolutsioonilise ökofüsioloogia töörühma jõululõunal
 

Lapskatsed! Kajakasaare mängu testimine laste peal. Osa lapsi natuke kurvastab, kui näiteks kotkas nende tibu ära sööb, aga enamik on rõõmsalt halastamatud ise kiskjate kaasmängijate pesadele saatmisel.
 

Mängu komplekt: Mängu osadeks on mängukarp, mängulaud, mängukaardid, kaks täringut (ilmatäring ja kamuflaažitäring), tormiratas, varase pesitseja õnnemünt, pesad ja munad (mille teisel poolel on koorunud tibud). Lisaks kuulub komplekti põhjalik juhend, kus muuhulgas tutvustatakse ka päris-kajakasaarel (Matsalus Kakrarahul) pesitsevaid merelinnuliike.

Strateegia ja taktika: Kajakasaarel pesa asukoha valimiseks peab olema nutikust. Rannikul ähvardab merevee taseme tõus pesa minema uhtuda, kuid kooruvad tibud on kiskjate eest kaitstud, sest saavad rünnaku eest pageda merele. Sisemaal ei ole vaja karta üleujutusi, kuid tibudel on keerulisem jõuda merele. Tihedas taimestikus on rohkem toitu, kuid kiviklibul on võimalus jääda kiskjale märkamatuks. Luigepesa lähedusse ei julge tulla munamaiad kiskjad. Randtiirude pesitsusalale ei taha aga tulla proove koguvad teadlased, sest tiiru nokaga vastu pead saada on valus.

Pesa asukohavalik on strateegiline otsus nii päriselus kui mängus. Kas hea ilm kestab tibude koorumiseni?

Igal mängijal on kasutada kaardid ning igal ringil on võimalik sooritada üks tegevus. Kas muned oma pessa muna? Või asud takistama teist mängijat, saates tema pesa ründama hõbekajaka, kotka või lausa rebase? Aga pane tähele, et pesaomanikul võivad käises varuks olla ka kaitsekaardid.
 

Kajakasaare kiskjad
 

Kaitsekaardid ehk valik kajakasaare usinaid ja vapraid lapsevanemaid
 

Kõik ülejäänud mängukaardid
 

Õnne elemendi toovad mängu sisse täringud ja ilmaratas. Kas ilm tuleb hea või halb? Kas kiskja märkab kruusakarva mune kiviklibul või ei? Esimesel kolmel mänguringil otsustab mündivise selle, kas kuulud varaste, keskmiste või hiliste pesitsejate hulka.
 

Juhuse elemendid Kajakasaare mängus - tormiratas, kamuflaažitäring ja ilmatäring
 

Kust seda mängu saab soetada? Praeguste plaanide kohaselt ainult siit kampaaniast! Soovime võimalikult palju mänge levitada otse, ilma vahendajata. Nii hoiame mängu hinna madalana ja samal ajal läheb võimalikult suur protsent mängu eest makstud hinnast merelindude uurimise toetuseks.

Mängu baashind 18 eurot on väga lähedal trükikoja hinnapakkumisele. Meie eesmärk ei ole teenida suuri kasumeid, vaid suurendada teadlikkust merelindude elust ja jagada oma rõõmu loodusest ja mängust. Kui soovid meie teadustööd veelgi enam toetada, saad lisada "Merelinnuteaduse toetaja" 5-eurose lisasumma.

Eesmärgid

  • 5000 eurot - miinimumeesmärk. Saame välja anda kuni 250 mängu, katta kampaania- ja postikulud ja pärast seda tõenäoliselt midagi töötasudeks ja merelinnu-uurimise toetuseks ei jää.
  • 10 000 eurot - oleme rahul! Saame välja anda kuni 500 mängu, võib olla saame kunstnikule natuke maksta ja merelindude uurimiseks jääb ka midagi üle.
  • 20 000 eurot - hurraa! Saame välja anda kuni 1000 mängu ja jääb veidi varusid merelindude uurimise toetuseks järgmisteks aastateks.

 

"Merelinnuteaduse toetaja" tänukleeps
 

Mis me mängu ja koomiksi tootmisest ülejäänud rahaga teeme? Mida rohkem mänge ostetakse, seda madalamad on tootmiskulud trükikojas. Kui meil peaks tekkima kasumit, jääb see MTÜ Aves Maris arvele. See raha aitab meil algatada uusi merelinnuteaduse populariseerimise projekte ja rahastada välitöid Matsalus (välibaasi rent, toitlustuskulud, välitööde varustus). Kutsume alati seltsi ka vabatahtlikke abilisi, sealhulgas kooliõpilasi, kes saavad käe (ja sageli ka jope) valgeks linnupoegade rõngastamisel ja pesitsuskoloonia monitoorimisel. Oleme alati püüdnud katta vabatahtlike sealviibimise kulud. Lisarahad aitaksid meil kaasata rohkem vabatahtlike.
 

"Nimeline kajakapesa laiul" kingituse selgitus:
Järgmisel merelindude sigimishooajal (2025 kevad) lisatakse välitööde käigus ühele pesatähisele numbri asemel Hooandja valitud nimi ning pesa "sponsorile" saadetakse hooaja jooksul põnevaid pilte ja teavitusi pesas toimuvast - kes on vanemad, mitu muna muneti, kas toimus kisklust, kas tibud koorusid. Kui vastav tehniline lahendus on välja töötatud, pakume samasugust lindude elu tundmaõppimise võimalust läbi virtuaalse "oma pesa" ka kõigile teistele huvilistele, oled sa toetaja või mitte.
 

Kampaania edu korral jõuavad mängud ja koomiksid hooandjateni sügisel.
 

  • 314 поддержавших
  • 10707€собрано от запланированных 20000€

Успешный проект

Проект был поддержан 09.Sep.2024