Soovin muuta matemaatika õppimise mänguliseks! Esimesed sammud koolis ja kodus matemaatikat õppides saab teha läbi mängu. Tugevad ja keskkonnasõbralikud Eesti kasepuidust mängud aitavad tekitada huvi matemaatika vastu läbi mängu. Esimene eesmärk on algavaks kooliaastaks teostada ja jaemüüki anda kolm mängu "Lepatriinu matemaatika" (1-10 arvutamine), "Mesilinnu matemaatika" (kuni 20ni arvutamine), "Merikotka matemaatika" (korrutustabel selgeks mängides).
Eesti koolide tublid õpetajad teevad samuti lastele ise käepärastest materjalides mänge, et tunnid huvitavamaks muuta. Miks mitte tulla õpetajatele appi! Mängude ise tegemine võtab palju aega ja paberist mängud kuluvad kiiresti katki. Puidust mäng on aga tugev ja vastupidav, mängu saab õpetaja ise edasi arendada. Puidule saab lihtsalt pliiatsiga luua juba raskemaid tehteid ja niiviisi on mäng pidevalt arenev.
Mängude loomisel vajan abi valmis mängude tootmisele kuluva materjali ostmiseks - puit, nöör, mänguõpetuse etikettide paber. Et mänge saaks juba algaval kooliaastal endale soetada, tuleb ette toota juba valmis tooteid, kuid suurema koguse valmistootmine nõuab juba ette suuremaid kulutusi.
Siin on ka esimese mängu juhised:
Mäng “Lepatriinu matemaatika”
Vanus: 5- kuni 8-aastastele lastele 1-10 piires arvutamine, motoorika arendamine.
Üks lepatriinu läks mööda lille kõndima. Nuputa, milline oli tema teekond!
Alusta esimeselt õielehelt, kuhu on lepatriinu kinnitatud. Vasta õigesti arvutustehetele. Vastuse alt leiad juba uue tehte, nii liigud järgmise vastuseni. Punu lepatriinu teekond niiviisi ümber lille. Õigete vastuste korral jõuad lõpuks lepatriinu märgini ja saad mängu tagaküljelt kontrollida, kas nöör on punutud samamoodi nagu kujutatud jooned.
Variatsioonina võib mängida paaris ja mõõta aega, kumb arvutab kiiremini. Loo ise või vanema pliiatsiga vabale küljele uusi tehteid!
Aitäh toetajatele,
Agnes Kato
MA kunstipedagoogika ja klassiõpetamine