Meil on hea meel, et oleme mõne aastaga saanud oma platvormi päris hoogsalt käima. Samas on kiire kasv viinud meid punkti, millest edasiliikumiseks kutsume Sind kaasa lööma!
Taustalugu
Kui me neli aastat tagasi Hooandja mõtet sõprade ja tuttavate peal testisime, jäi peamise tagasisidena kajama, et eestlased on liiga kinnised ja enesekesksed taolise platvormi toimimiseks. Eestimaa on pealegi liiga väike ka. Sellegipoolest sündisid ühel sügisõhtul Von Krahli baari hämaras tagalauas salvrätikule ühisrahastusplatvormi sketšid, ning pool aastat hiljem avanes Hooandja veebileht koos esimese viie julge tegija hoolikalt kureeritud kampaaniatega. Kahe kuu pärast andsime ühele neist üle auhinna esimese õnnestunud projekti puhul.
Kiire ajarännak neli aastat edasi: pea kuuskümmend tuhat eestlast on Hooandja kaudu aidanud ellu viia üle viiesaja loova idee. Kogutud 1.7 miljoni euro toel on muuhulgas välja antud 152 muusikaplaati, 109 raamatut, peetud 37 festivali, lavastatud 44 etendust ja 17 filmi, ehitatud 4 paati, geenilabor, rulapark, õlleköök, kassikohvik, koolile katus ja edendatud naisettevõtlust Kamerunis. Platvorm ise on pälvinud arvukaid tunnustusi ja termin "ühisrahastus" on lisatud Eesti õigekeelsussõnastikku.
Hooandja on saanud esimeseks rahastuskanaliks Eesti loovinimestele, aktiivsetele kodanikele ning stardipakuks sadadele esmaüritajatele, kelle ideed muidu sahtlist kaugemale ei pruugiks jõudagi. Eduga paralleelselt kasvab aga koormus ühisrahastusplatvormile endale.
Et Hooandjat planeerides oli selle lennukus suure küsimärgi all, sai platvormi tehniline teostus loodud ettevaatlikult lihtsakoeline. Oleme seda aastatega vastavalt tagasisidele samm-sammult täiustanud, ent haldajalt palju käsitööd eeldav algeline põhisüsteem on jäänud samaks. Välja on arendamata mitmed funktsionaalsused mis kasvataks toetamist ning Hooandja meeskond on järjepidevalt hõivatud tehniliste triviaalsustega, saamata tegeleda sisulisema tegevusega — näiteks mõne projekti promotsiooniga.
Kaasaegsem, suurem ja isiklikum Hooandja
Hooandja on jõudnud arengus punkti, millest edasliikumiseks on vajalik teha platvormile põhjalikum uuenduskuur. Hulgaliselt analüüsitud tagasisidet ja kaardistatud murekohti, nelja-aastane kogemus ja välismaiste platvormide eeskuju on andnud hea sisendi selleks, milline saab olema uus Hooandja.
Kaasaegsem
- Uus kujundus, mis on veelgi praktilisem, veelgi lihtsam ja hästi vaadeldav ka mobiiltelefonis. Ligi 40% Hooandja külastustest tehakse telefoni kaudu, kuid hetkel on lehte väikesel ekraanil väga ebamugav kasutada;
- Uus projektide esitamise süsteem, mis võimaldab projekti autoril oma kampaanialehte kohe näha, vähendab oluliselt projekti lisamise ajakulu. Hooandja meeskonnal jääb rohkem ressurssi sisulisele tööle;
- Teeme konkreetsete projektide ülesleidmise kergemaks ning tagasiside põhjal korda ka kõik teised kohad mis on katki ja ei tööta.
Suurem
- Loome projektitegijatele uued ja konkreetsemad abimaterjalid, täpsemad juhised, selgema ülevaate projekti kulgemisest, paremad võimalused toetajatega suhtlemiseks. Motiveerime neid nii projekti ajal kui ka pärast lõppu kulgemisest ja tulemustest aru andma;
- Lisame mitme eesmärgiga projektide funktsionaalsuse, mis annab autoritele suurema paindlikuse oma ideede elluviimisel;
- Toome projektiautorite profiilid rohkem esile, muudame autasude kättetoimetamise protsessi läbipaistvamaks.
Isiklikum
- Lehel ja kategooriates navigeerimine muutub loogiliseks, kergem on leida projekte, mis sulle huvi võivad pakkuda;
- Kui sa ei saa või ei taha kohe lemmikprojekti toetada, saad tellida meeldetuletuse projekti lõppemisest;
- Saad tellida isikliku automaatse teavituskirja, mis annab teada, kui Hooandjasse tuleb sulle võib-olla huvipakkuvaid projekte;
- Saad suurema kontrolli oma profiili üle, toetada projekte ka anonüümselt ning isegi kontot tegemata.
Kõik see selleks, et oleks veelgi rohkem huvitavaid, mitmekülgseid ja kvaliteetseid projekte ning rohkem toetajaid, rohkem toetust ja rohkem õnnestumist.
Loo uus Hooandja koos meiega!
Hooandja kogub platvormi ülevalhoidmiseks, projektide haldamiseks, jooksvate arenduskulude katteks ning järjepideva teavitustöö tegemiseks õnnestunud projektidelt teenustasu.
Hooandja 2.0 elluviimiseks on meie meeskonnal olemas professionaalsed oskused ja tipptasemel partnerid, ent plaanitav arendus on väga mahukas ning eeldab suuremat investeeringut, mistõttu pöördumegi nüüd Hooandja sõprade poole: loome üheskoos veelgi parema Hooandja!
Eesmärgid
Kogutud rahasumma kulub täielikult disaini- ja arenduskulude katteks. Kuna töid mida teha on palju ning potensiaal lõputu, oleme Hooandja 2.0 kampaania jaganud 6 eesmärgiks.
- 2000€ Uus disain. Kaasajastame Hooandja kujunduse ja paneme selle tööle telefonides, parandame tagasiside põhjal suurimad veakohad ning arendame välja mitme eesmärgiga projektid.
- 3000€ Uued projektifunktsioonid. Lisame uue projektide esitamise ja haldamise funktsionaalsuse.
- 5000€ Uued isiklikustamise funktsioonid. Teeme isiklikumaks. Lisame võimaluse tellida isikustatud teavitust uutest projektidest, tellida meeldetuletusi lemmikprojektide lõppemisest, teeme hooandjate esilehed ja profiilid kasulikumaks ning loome võimalusi projekte toetada ilma sisse logimata.
- 7000€ Nutirakendus. Pakendame Hooandja platformi nutitelefoni rakenduseks. Nii saad Hooandjat alati taskus kaasas kanda, hoida silma peal oma projektil või lemmikutel ning esimesena teada uutest ägedatest ideedest.
- 10000€ Hooandja Kinkekaardid ja teavituskampaania. Viime läbi põhjaliku Hooandja teavituskampaania, et kõik head loovad ideed saaks sahtlist välja ning jõuaks veel rohkemate hooandjateni. Käivitame Hooandja kinkekaartide funktsionaalsuse. Hooandja Kinkekaardiga saad kinkida teisele inimesele võimaluse head teha.
- 20000€ Boonus. Käivitame Hooandja rahvusvahelistumise protsessi, et aidata Eesti projektitegijatel jõuda laiemasse maailma. Alustades lähinaabritest.
Tegijad
-
Henri Laupmaa - kaasasutaja ja tegevjuht. Juhib Hooandja tegevust.
-
Kairi Kase - projektijuht. Vastutab Hooandja igapäevase toimimise ja projektide eest.
-
Tanel Kärp - kaasasutaja ja tootejuht, disainer. Kujundab Hooandja funktsionaalsust, väljanägemist ja materjale.
-
Tuulike Mänd - tiimijuht. Korraldab Hooandja meeskonnatööd ja suhtleb projektiautoritega.
-
Trinidad Wiseman - arenduspartner. Pikaaegse kogemusega professionaalne arendusmeeskond.