Kuidas esitada oma projekti

Kõigepealt saada meile oma idee, selle saad sisestada siit.

 

NB! Ideed esitades mõtle aga eelnevalt läbi kas sinu projektil oleks piisavalt vajalikku aega, et Hooandjas raha koguda. 

Selleks väike ajaplaneerimise spikker.

- Minimaalne aeg, mida tuleb Hooandjas projekti üles panemiseks, raha kogumiseks ja lõputegevusteks varuda on kokku 4-6 nädalat (mida suurem taotletav summa, seda vajalikum on pikem aktiivsusperiood) + aeg, mis kulub sul vajaminevate materjalide ette valmistamisteks. Lühemat aktiivsusperioodi planeerides tutvu kindlasti meie teenustasudega.
- Lisaks, projekt ei saa Hooandjas toetust koguda samal ajal, kui projektis püstitatud tulemused on juba saavutatud (näiteks kontsert toimunud, raamat või plaat ilmunud jne).
- Olenevalt projektist, kuid üldine reegel on, et projekti aktiivsusperiood peab lõppema vähemalt nädal enne projektis seatud tulemuste saavutamist, et vajamineva summa kokkusaamisel jääks piisav aeg lõputegevustele (sh toetajatega kontakteerumine ja auhindade kättetoimetamine, toetuse edasikanne Hooandja poolt jms).
 

Vastame Sulle paari päeva jooksul. Kui Sinu projektiidee Hooandja kriteeriumitele vastab, siis edasised juhised tegevuseks on järgmised:

- Iga projekti autorilt ootame projekti järgmisel kujul: projekti pealkiri, paariminutiline video mis tutvustab autorit ja projekti, kuni A4 projektitutvustus, 1 illustreeriv foto projekti(autori)st, periood kui kauaks projekt aktiivseks jääb, loetelu auhindadest, summa suurus, mida vajad ja kontakttelefon. Palun saada materjalid sellisel kujul, et neid ei pea enam muutma ja välja vahetama.

Video. Video peaks tutvustama autorit ja projekti. Siinkohal on oluline olla loominguline ja teha video vastavalt oma projektile. See on Sinu võimalus näidata toetajatele, kui palju Sul silmad särama löövad, kui oma projektist räägid. Näita videos kavandeid, stuudiosalvestusi, näidiseid, midagi mis on seotud Sinu plaanitava projektiga. Video oluline osa on ka pöördumine, üleskutse toetuse tegemiseks. Enamus inimesi vaatab videot ja alles siis otsustab kas loeb projekti tutvustust või mitte. Ole loominguline ja siiras. Vaata ka Kickstarter.com videosid ja Hooandja lehelt edukate projektide videosid. Ära kasuta videos materjali, mille kasutamiseks õigust ei ole, see käib nii audio kui visuaali kohta. Video peaks olema vähemalt keskmise kvaliteediga. Keskpärase video saab salvestatud ka telefoni või fotoaparaadiga. Häid nippe ja näpunäiteid filmimiseks leiad Vimeo videokoolistValminud video lae Vimeosse või pane oma ftp-sse ja tee see allalaetavaks. Video maht peab jääma alla 300MB. NB! Palun ära tee slaidshowd. Videos peab olema näha projekti autorit.
Video jääb nähtavaks ka pärast projekti lõppemist Hooandja.ee keskkonda, olenemata sellest, kas see oli edukas või mitte.

Projekti tutvustus tekstina. Kirjuta siin pikemalt oma taustast ja projektist, sellest miks seda teed, kuidas selleni jõudsid jne. Kui on olemas linke Sinu varasemast tööst, siis lisa kindlasti ka need. Kindlasti maini, millal plaanid oma projekti valmis saada ja kuidas soovid oma hooandjatele tänutähed kohaletoimetada.

Foto. Saada endast või projektist foto, mis on selge ja mitte liiga kribu. See foto on esimene asi, mida nähakse kodulehele jõudes. Hea kui pilt on portree mitte landscape. Ära kasuta fotot, mis sisaldab väikeseid detaile, need lähevad pilti vähendades kaduma. Foto peab olema mahult väiksem kui 2MB.

Auhinnad. Ole auhindadega loov, sest need määravad paljuski selle, kas projekt saab toetatud või mitte. Sinu pakutud auhind võiks (kui mitte peaks), olema ainulaadne, mida on piiratud hulk või mida poest osta ei saa (kui saab, siis peaks Hooandja kaudu toetaja saama selle soodsamalt/sama hinnaga kui poest). Toetaja annab meelsasti 10-25 eurot hea auhinna eest, proovi leida auhindu, mis on põnevad ja jäävad sellesse vahemikku. Ära unusta, et keegi ei toeta projekte lihtsalt niisama, ka toetaja tahab tunda, et ta on saanud millegi erakodrse osaliseks. Sinu auhinnad ei pea olema seotud ainult antud projektiga, pakkuda võib ka muud, mis on seotud autoritega (näiteks Sinu maale, õmmeldud nukke, keevitatud jalgratast, kirjutatud raamatuid jmt. Hea mõte võib olla ka suurannetaja külla õhtusöögile kutsuda). Projekti aktiivsusperioodil ei saa auhindu juurde lisada va. kui see annab projektile olulise lisaväärtuse. Soovi korral saab mõnele auhinnale panna limiidi.

Eelarve. Küsi miinimum summat, mida vajad projekti teostamiseks. Võib juhtuda, et sa kogud enam kui küsisid, siis saad ka selle summa endale. Kui aga raha koguneb vähem, siis kantakse see toetajatele tagasi. Sa ei pea esitama põhjalikku eelarvet (aga võid), piisab kui ütled üldjoontes millele toetus kulub. Oma eelarvet koostades arvesta järgnevaga: auhinnad on Sulle samuti kulu, arvesta juurde ka Eesti-sisene saatekulu. Samuti arvesta Hooandja teenustasuga, milleks on 7% kogutud summast. Arve esitatakse Sulle vaid siis, kui Sinu projekt oli edukas.

- Projekti aktiivsusperiood. Projekt saab olla aktiivne Sinu valikul 2-8 nädalat. Ajaperioodi ei saa muuta, kui projekt on juba üleval. Juhul kui on näha, et projekti edukusele oleks kasulik päev või paar lisada, siis seda saab soovi korral muuta. Projektile saab lisada kuni nädal, kui autor esitab selle kohta soovi ja projekt on kogunud üle 50% vajaminevast summast. 

- Ajaplaneerimisest. Minimaalne aeg, mida tuleb Hooandjas projekti üles panemiseks, raha kogumiseks ja lõputegevusteks varuda on kokku 4-6 nädalat (mida suurem taotletav summa, seda vajalikum on pikem aktiivsusperiood) + aeg, mis kulub sul vajaminevate materjalide ette valmistamisteks. Lisaks, projekt ei saa Hooandjas toetust koguda samal ajal, kui projektis püstitatud tulemused on juba saavutatud (näiteks kontsert toimunud, raamat või plaat ilmunud jne). Olenevalt projektist, kuid üldine reegel on, et projekti aktiivsusperiood peab lõppema vähemalt nädal enne projektis seatud tulemuste saavutamist, et vajamineva summa kokkusaamisel jääks piisav aeg lõputegevustele (sh toetajatega kontakteerumine ja auhindade kättetoimetamine, toetuse edasikanne Hooandja poolt jms).

Vaata inspiratsiooniks edukaid projekte nii Hooandja.ee kui ka Kickstarter.com keskkonnas. Liigne formaalsus ei ole vajalik, kuid hea maitse piiri ei soovita samuti ületada.

Ära unusta, et see on Sinu unistus, millest Sa hooandjatele räägid, tee seda rõõmuga :)

Me mõtleme hea meelega kaasa, kõik küsimused ja kommentaarid on teretulnud.